همکاری سندیکا با جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق کلید خورد

جلسه کمیسیون مهندسی و سیستم‌‌ها، شنبه هشتم مهر ماه سال جاری به منظور اولویت‌بندی برنامه‌‌ها و ماموریت‌‌های این کمیسیون و نیز بررسی فرصت‌‌های جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق در محل سندیکای شرکت‌‌های تولیدکننده برق برگزار شد.

در بخش ابتدایی این نشست با توجه به اینکه اهم وظایف و اهداف کمیسیون طی جلسات گذشته، در 27 بند جمع بندی و نهایی شده بود، اولویت‌بندی این موارد در دستور کار قرار گرفت. بر این اساس اعضای کمیسیون کلیه اهداف و برنامه‌‌ها را بر مبنای میزان اهمیت آنها برای شرکت‌‌های عضو سندیکا، در سه اولویت تقسیم‌بندی کردند.

در نهایت با جمع‌بندی نظرات اعضا، 12 موضوع در اولویت اول قرار گرفت، 11 محور حائز اولویت دوم شد و 4 موضوع نیز به عنوان اولویت آخر برنامه‌‌های کمیسیون به تصویب رسید. بر این اساس مقرر شد در جلسه آتی کمیسیون در خصوص نحوه پیگیری موضوعات اولویت اول، تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی شود.

در بخش دوم این جلسه، اعضای کمیسیون میزبان دبیر کمیته علمی جشنواره و فن‌بازار تخصصی صنعت برق بودند که قرار است همزمان با بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق از 23 تا 26 آبان ماه برگزار شود.

وحید حمیتی‌واقف، دبیر این جشنواره با بیان اینکه فن‌بازار تخصصی صنعت برق با هدف ایجاد بازار و تسهیل ارتباط طرف‌‌های عرضه و تقاضا در حوزه فناوری و نیز محصولات پیشرفته و فناورانه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: «در این فن‌بازار تلاش می‌شود ضمن شناسایی نیاز‌های فناورانه شرکت ‌های فعال صنعت برق، برای محصولات دانش بنیان در این صنعت نیز بازار‌های جدید ایجاد شود. بنابراین از یک طرف شرکت‌های دانش‌بنیان سازنده قطعات نیروگاهی و از طرف دیگر نیاز‌های فناورانه نیروگاه‌‌ها شناسایی شده و بین این دو بخش، تعامل سازنده ایجاد می‌شود.»

بر این اساس پیشنهاد شد که کمیسیون مهندسی و سیستم های سندیکا از طریق استعلام از نیروگاه‌‌ها و شرکت‌‌های عضو، نیاز‌های فناورانه آنها را شناسایی و به دبیرخانه این جشنواره و فن‌بازار اعلام کند تا به این ترتیب امکان ایجاد یک تعامل کارآمد بین نیروگاه ‌ها با شرکت‌‌های دانش‌بنیان سازنده تجهیزات و فناوری‌‌های مورد نیاز آنها فراهم شود. همچنین ضمن اشاره به لزوم حضور موثر سندیکا در این جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق، بر ضرورت عضویت یکی از نمایندگان کمیسیون در کمیته علمی فن‌بازار تخصصی صنعت برق نیز تاکید شد.

نوشتهٔ پیشین
نقش نیروگاه‌های غیر دولتی در گذر از پیک تابستان نادیده گرفته شده است
نوشتهٔ بعدی
استعلام نیازهای فناورانه نیروگاه‌های شرکت‌های عضو سندیکا

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید