سومین جلسه کمیسیون بیمه و مالیات روز سه شنبه 14 اسفند ماه 1397 با حضور اعضای محترم، در محل سندیکا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه دو نامه دریافتی از شرکت سرمایه گذاری برق و انرژی غدیر در مورد نامه وزارت نیرو به سازمان امور مالیاتی با موضوع مجوز بهره برداری نیروگاه ابوموسی و پاسخ سازمان امور مالیاتی، مورد بررسی قرار گرفت. در نامه اول آقای حائری با یکسان تلقی کردن ارزش فنی و حقوقی پروانه های موقت و دائم بهره برداری، درخواست موافقت با اعمال معافیت مالیاتی بر درآمد مشمول مالیات ابرازی برای نیروگاه ابوموسی را داشتند که در نامه دوم آقای تقوی نژاد با بیان اینکه به موجب بند 2 ضوابط اجرایی موضوع تبصره 4 ماده 132 قانون مالیات­های مستقیم، پروانه­های بهره­برداری موقت در حکم پروانه بهره­برداری اصیل تلقی نمی­گردد، امکان اعمال معافیت فوق را برای این شرکت میسر ندانستند. از این رو، شرکت غدیر به استناد دستورالعملی در برنامه پنجم توسعه مبنی بر یکسان بودن پروانه­های موقت و دائم و همچنین بحث مطرح شده در ضوابط اجرایی مبنی بر اینکه اگر 6 ماه از فاکتور فروش نیروگاهی گذشته باشد شامل دریافت پروانه دائم می­شود، درخواست ارسال نامه­ای از طرف سندیکا به نامه دوم که سازمان امورمالیاتی به وزارت نیرو پاسخ داده را داشته­اند. در جمع­بندی این بند با نظر تمام اعضای کمیسیون مقرر شد بخشنامه 23720/200 وزارت دارایی جهت مطالعه در اختیار اعضای کمیسیون قرار داده شود.

موضوع مورد بحث دیگر در این جلسه، بررسی مشکلات عمده شرکت­ها در سازمان­های امور مالیاتی و تامین اجتماعی بود که طی استعلامی از شرکت­های عضو سندیکا دریافت شد. در این جلسه مشکلات مطرح شده از طرف نیروگاه گازی فارس، شرکت ساینا گستر پردیسان، سیکل ترکیبی کرمانیان و برق و انرژی صبا مورد بررسی اعضا قرار گرفت و تصمیماتی اتخاد گردید. همچنین مقرر شد در جلسات آتی برای بررسی مشکلات سایر شرکت­ها نماینده­ای از هر شرکت به صورت حضوری یا تلفنی در جلسه مشارکت داشته باشد.

این جلسه با حضور آقایان داریوش طهماسبی (رئیس کمیسیون)، رحمان آقا علیخانی، مجید حیدری، شمس الدین ابطحی، حجت نادری، جهانگیر پورهمدانی و سرکار خانم معصومه پاشا (دبیر کمیسیون) در تاریخ 29 دی 1397 برگزار گردید. آقای هادی کافی از غائبین این جلسه بوده اند.

بیمه, بیمه و مالیات, سندیکا, کمیسیون, کمیسیون بیمه و مالیات, مالیات
نوشتهٔ پیشین
جلسه دوم؛ سه شنبه 30 بهمن 1397
نوشتهٔ بعدی
گزارش عملکرد سندیکای شرکت های تولید کننده برق در سال 1397

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید