دومین جلسه کمیسیون بیمه و مالیات روز سه شنبه 30 بهمن ماه 1397 با حضور اعضای محترم، در محل سندیکا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه با توجه به استعلام سندیکا از شرکت­های عضو در مورد هیأت حل اختلاف مالیاتی شرکت­ها، در مورد معرفی نماینده­ای از طرف سندیکا برای برای حضور در هیأت­های حل اختلاف مالیاتی شهرستان­ها بحث و تبادل نظر شد.

نمونه ای ازین مورد در هیأت حل اختلاف مالیاتی چابهار بوده است که نماینده سندیکا شخصی مطلع از مسائل مالیاتی در نیروگاه را انتخاب و با هماهنگی سندیکا برای حضور در هیأت معرفی کرده است که فرد با نامه سندیکا در هیأت شهرستان چابهار حضور یافته است.

در جمع­بندی این بحث مقرر شد طی پی­گیری­های مجدد از طرف سندیکا، شرکت­هایی که در شهرستان­ها نیروگاه دارند و حوزه­های حل اختلاف مالیاتی خود را اعلام نموده­اند، اسامی افرادی را برای حضور در هیأت­های آن شهرستان معرفی نمایند تا سندیکا بتواند از طریق اتاق تهران افراد معرفی شده را به حوزه­های مالیاتی استان­ها معرفی کند.

موضوع دوم مورد بررسی در این جلسه جریمه ماهانه 2.5 درصدی سازمان امور مالیاتی در فاصله بین ارسال اظهارنامه مالیات عملکرد، برگه تشخیص یا برگه قطعی مالیات شرکت­ها تا زمان مصوبه هیأت دولت بوده است. در این راستا مقرر شد نامه­ای برای ریاست سازمان امور مالیاتی تهیه و مشکلات شرکت­ها در این موضوع بیان و درخواست جلسه­ای حضوری با این سازمان برای اصلاح رویه حاضر و پیشنهاد رویه­ای جدید شود.

دیگر موضوع بحث شده در این کمیسیون مشکل یکی از شرکت­ها در اظهارنامه مالیاتی مربوط به تبصره 7 ماده 105 مشوق مالیاتی بوده است. شرکت افزایش درآمد داشته و چون در معافیت نرخ صفر لحاظ نشده درآمد مشمول مالیات را صفر در نظر می­گیرد و در اظهارنامه درآمد ابرازی صفر می­شود و مشوق مالیاتی به شرکت تعلق نمی­گیرد (طبق ماده 32 قانون احكام دائمي برنامه توسعه كشور واحدهای تولیدی که در مناطق غیراشتغال برخوردار قرار دارند، 20 سال معافیت مالیاتی خواهند داشت).

آخرین موضوع مورد بررسی در این جلسه بررسی مشکلات شرکت­های عضو در حوزه­های بیمه و مالیات بوده که از طریق سندیکا از شرکت­ها استعلام شده است. در این موضوع مقرر شد ابتدا اشتراکات موارد بیان شده از طرف شرکت­ها مشخص شود سپس در جلسه آتی این کمیسیون هر مورد بررسی و راهکاری برای آن در نظر گرفته شود تا بتوان با پی­گیری های سندیکا مشکلات شرکت­ها در این زمینه را به حداقل رساند.

این جلسه با حضور آقایان داریوش طهماسبی (رئیس کمیسیون)، هادی کافی، مجید حیدری، شمس الدین ابطحی، حجت نادری، رحمان آقا علیخانی و سرکار خانم معصومه پاشا (دبیر کمیسیون) در تاریخ 30 بهمن ماه 1397 برگزار گردید. آقای جهانگیر پورهمدانی از غائبین این جلسه بوده اند.

بیمه, بیمه و مالیات, سندیکا, کمیسیون, کمیسیون بیمه و مالیات, مالیات
نوشتهٔ پیشین
جلسه دوم؛ 14 بهمن 1397
نوشتهٔ بعدی
جلسه سوم؛ 14 اسفند 1397

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید