نخستین جلسه کمیسیون بیمه و مالیات روز شنبه 29 دی ماه 1397 با حضور اعضای محترم، در محل سندیکا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس غیاث الدین از کمیسیون­ها به عنوان بازوی مشورتی سندیکا و هیأت مدیره نام بردند و تأثیر فعالیت­ها و تصمیمات آنها را بر ارقام درآمد و هزینه شرکت­های عضو قابل توجه دانستند. ایشان همچنین تهیه دستورالعمل­های یکسان برای همه شرکت­ها جهت ارائه صورت وضعیت و صورت حساب­هایشان را یکی از وظایف این کمیسیون عنوان کردند و از آمادگی سندیکا برای تشکیل جلساتی جهت هماهنگی با مسئولین مدیریت شبکه و توانیر در تهیه این دستورالعمل ها خبر دادند، تا بتوان پرداخت­های ناعادلانه به سازمان­های تامین اجتماعی و امور مالیاتی را حداقل کرد.

در ادامه این جلسه آقای طهماسبی رئیس کمیسیون، ضمن معرفی اعضا از آن­ها خواست اولویت­هایی برای دستور کار این کمیسیون تعریف کنند.

جمع بندی نظرها و پیشنهادهای اعضای کمیسیون برای بحث و تصمیم گیری طی جلسات آتی، به شرح زیر می­باشد:

  • بحث جریمه دیرکرد در قراردادهای فروش تضمینی شرکت­ها به توانیر، عدم وصول آن از طرف شرکت و اخذ مالیات ازین مبالغ توسط سازمان امور مالیاتی
  • هماهنگی جلساتی با اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران (معاونت توسعه کسب و کار) جهت حضور نماینده مطلع سندیکا در جلسات سازمان تامین اجتماعی
  • عدم اجرایی بودن قوانین تامین اجتماعی به دلیل یکطرفه بودن آن­ها به نفع سازمان تامین اجتماعی و لزوم اصلاح این قوانین (به دلیل لازم الاجرا بودن مصوبات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، می توان از این ظرفیت اتاق تهران استفاده کرد و اصلاحات ضروری قوانین و بخشنامه­های تامین اجتماعی را در این شورا تصویب کرد).
  • معرفی نمایندگانی از طرف سندیکا برای حضور در هیأت­های حل اختلاف مالیاتی شهرستان­ها
  • اصلاح بخشنامه مالیاتی سال 95
  • شفاف سازی بحث ارزش افزوده در مورد شرکت­های تولید کننده برق که در شرکت­های عملیاتی، در حال ساخت، بهره برداری و وارداتی هریک به چه صورت است.
  • تهاتر بدهی شرکت­ها بابت عملکرد و طلب آن­ها بابت ارزش افزوده
  • تهاتر مطالبات و بدهی ارزش افزوده شرکت­های هم گروه و شرکت­هایی که سهامداران مشترک دارند
  • اصلاح قوانین مربوط به نامه های جریمه به این صورت که شرکت­هایی که طلبکار و بدهکارشان دولت است، جریمه نشوند.

در پایان این جلسه مقرر شد طی ارسال نامه­ای به شرکت­های عضو، مشکلات عمده این شرکت­ها در سازمان­های امور مالیاتی و تامین اجتماعی استعلام و همچنین مشخص شود هیأت حل اختلاف مالیاتی هر شرکت در کدام شهرها و حوزه­های مالیاتی تشکیل می­شود.

این جلسه با حضور آقایان داریوش طهماسبی (رئیس کمیسیون)، هادی کافی، مجید حیدری، شمس الدین ابطحی، حجت نادری، جهانگیر پورهمدانی و سرکار خانم معصومه پاشا (دبیر کمیسیون) در تاریخ 29 دی 1397 برگزار گردید. آقای رحمان آقا علیخانی از غائبین این جلسه بوده اند.

بیمه, بیمه و مالیات, سندیکا, کمیسیون, کمیسیون بیمه و مالیات, کمیسیون سندیکا, مالیات
نوشتهٔ پیشین
جلسه دوم؛ 25 دی 1397
نوشتهٔ بعدی
جلسه اول؛ 7 بهمن 1397

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید