انتشار شماره جدید نشریه «نیرو و سرمایه»

چهل‌ودومین شماره فصلنامه سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق با محوریت بررسی بخش دیگری از چالش‌های بخش تولید برق، در قالب یادداشت‌های تحلیلی، مصاحبه‌های اختصاصی با چهره‌های صاحب‌نظر و درج گزارش‌های متنوع منتشر شد.

در این شماره نشریه «نیرو و سرمایه» که شامل دو پرونده اصلی با عناوین «گره چندلایه بازپرداخت وام‌های ارزی» و «تامین برق تابستان» است، گفت‌وگوها و یادداشت‌هایی از مدیران ارشد صنعت برق، صنایع انرژی‌بر و نهادهای مرتبط، در بخش‌های‌ خصوصی و دولتی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درج شده است. علاوه براین، مطالبی از دو مدیر متخصص در امور بازار برق از شرکت‌های عضو سندیکا، به همراه گزارش‌هایی تحلیلی از دفتر پژوهش این تشکل و انجمن  تولیدکنندگان ترکیبی نیرو، حرارت و برودت ایران در این شماره ارائه شده است.

در پرونده نخست این شماره «نیرو و سرمایه»، این نشریه به منظور بررسی ابعاد مختلف مشکل بازپرداخت تسهیلات ارزی دریافت‌شده از صندوق توسعه ملی توسط نیروگاه‌ها، ضمن گفت‌وگوهایی با مدیران شرکت‌های مالک چند نیروگاه که با این معضل رو‌به‌رو هستند، یادداشتی در باره پیشینه بروز آن و گفت‌وگویی خبری از رییس هیات عامل این صندوق، در گزارشی از دفتر پژوهش سندیکا، ضمن شرح روند پیگیری‌های سندیکا و راهکارهای ارائه‌شده برای حل این مساله، به مستندات قانونی موجود برای این منظور اشاره شده است.

در دومین پرونده نیز با توجه به تداوم چالش‌های عبور صنعت برق از پیک مصرف در تابستان گذشته و خاموشی‌ها و یا محدودیت‌های مصرفی که در این راستا بر صنایع تحمیل شده است، ریشه‌ها و ثمرات ناخوشایند این مساله طی گفت‌وگوهایی با رییس کمیته برق کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، سخنگوی صنعت برق کشور و مدیران تشکل‌های صنایع فولاد و آلومینیوم از منظرهای گوناگون واکاوی شده است.

بخش «خارج از پرونده» این شماره از نشریه، علاوه بر گفت‌وگویی اختصاصی با عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و مطلبی از عضو هیات‌مدیره سندیکا، دو یادداشت به ترتیب در باره بازار میان‌روزی و بورس انرژی را شامل می‌شود.

در یازدهمین شماره دوره جدید «نیرو و سرمایه»، بخش دوم «برق در دوران پهلوی یکم» را در ادامه سلسله گزارش‌های تاریخ برق ایران، خواهید خواند و در ادامه بخشِ گزارش‌های این شماره از نشریه، مطلبی درباره موفقیت نیروگاه سمنگان در کسب جایگاه نیروگاه برتر برای چهارمین سال پیاپی و نیز گزارشی با عنوان «مسیر ناکجاآباد صنعت برق، علل و راهکارهای تصحیح مسیر» که توسط انجمنCHP  ایران تهیه شده، درج شده است.

ضمنا مقاله علمی مندرج در این شماره نیز با عنوان «چارچوبی برای مدیریت تبادلات بین ناحیه‌ای و عرضه انعطاف‌پذیری در بازارهای چندگانه»، ارائه شده است.

علاقمندان می‌توانند برای دریافت نسخه الکترونیک این نشریه و فرم اشتراک آن به پایگاه خبری سندیکا به آدرس زیر مراجعه کنند:

yun.ir/tqhvb4

تامین برق تابستان, سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق, نشریه «نیرو و سرمایه», وام های ارزی
نوشتهٔ پیشین
بر اساس توافق در نشست هم اندیشی، سندیکا مسئول پیگیری قضایی چالش‌های اعضا شد
نوشتهٔ بعدی
جزییات برگزاری 11 کارگاه و پنل تخصصی در جشنواره و فن‌بازار صنعت برق

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید